MNY 469

Ok, jag tar tillbaka det mesta jag sagt om MNY. Måste varit trött när jag testade sist, för det är ju faktiskt fint! Detta är 469, och jag kommer garanterat ta med mig fler MNY hem. 
469 är ett skimmerlack som är ganska komplext fast samtidigt subtilt, det behövs helt olika sorters ljus för att få fram de olika nyanserna. Inomhus är det obotligt brunt. Men ute eller i direkt solljus blir det guldigt, lite grönt och rätt mycket mörklila. Bildspam!
 





 




  Blixt:





Formula: Gillar man tjockare lack kan detta kännas för rinnigt. Påminner lite om Mavalas formula.  Applicering: Alldeles lagom, detta är två tunna lager och jag är helt nöjd, jag tycker det lägger sig skönt på nageln och är lättstyrt.
Pensel/kork/flaska: Penseln är bättre än andra budgetlack som t ex Depend. Den är platt och lite bred men inte så bred som IsaDoras. Den fjädrar liksom skönt och känns lyxig, inte alls plastig. Flaskan är inte så vinglig som jag trodde.
Torktid: Med Seche Vite tog det lika lång tid som vanligt för mig, några minuter innan ytan blev säker och sen kanske 20 min innan det var helt solitt. Har inte testat utan SV än. Mellan lager 1 och 2 väntade jag kanske 30 sek per nagel och det var fullt tillräckligt för ett problemfritt andralager.
Hållbarhet: Vet inte ännu.
Färg: Skimmer i guld och grönt som är väldigt subtilt inomhus och knappt syns alls på nageln. Mörkt lila skimmer dominerar. Basen är brun som jag tycker drar åt plommon/burgundy lite.
Helhet: 2,5/5

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.