Triss i Color Club-swatches

Här kommer några swatches på Color Club-lacken jag fick av Hjärtevän när jag kom hem till Sthlm. Här har jag två lager utan topplack på alla tre.
 

Det ljusaste rosa är Sugar Pink, en laxig rosa som får mig att tänka på färgad sockervadd som säljs på nöjesfält i Egypten. Finishen är metallic åt det snälla hållet frost. Formulan var ovanligt rinnig för att vara Color Club, den rann gärna ned på nagelbanden och hade funkat bättre med tre tunna lack än två normaltjocka. Då hade den nog blivit mycket mindre streaky också.



Det mörkare rosa är Frosty Rose, en kall lite pärlemorskimrande frostig rosa som gör skäl för sitt namn. Hon är verkligen iskall! På tok för skir för min smak, jag skulle säga att det krävs allraminst fyra lager för att bli heltäckande utan VNL. Jag trodde detta skulle bli min favorit men jag är verkligen inte vän med skira lack.



Lilac Pink är ett intressant skimmerlack. Skimret är kallt lila och mörkrosa, jag ser också lite mörkt blått, och basen är en varm lila som drar åt plommon. Helhetsintrycket drar åt blått i kamerablixten men knappt alls i glödlampssken. Känns både varmt och kallt samtidigt, har inte nån dupe till detta. Helt klart favoriten av de tre! Fast det känns ändå för vasst för mig just nu, lite samma hårda känsla som för Orlys Space Cadet. Men jag vet att detta kommer att bli en favorit när jag byter grundton i vinter.




Har inte testat dessa i dagsljus.

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.