En award!

 
Jag har fått en Stylish Blogger Award av fina Nailspotting. Min första award, yay! Jag blev väldigt glad, tack Nailspotting, gladare än jag trodde jag skulle bli för min första award och har trippat runt med ett fånigt leende på läpparna hela kvällen. Jag vill sprida glädjen till följande bloggare som lyser upp min vardag och som alltid är kul att titta in hos:





- Shop like you've never shopped before. Sarah har en härlig mix av lack och man vet aldrig vad för kul hon kommer att bjuda på i nästa inlägg.
- Nails by Noir. Jag tycker det är underbart med det snygga smyckena som ibland dyker upp bland de snygga lacken, som visar att nagellack kan bli så mycket mer än bara nagellack.
- A Nail Polish Junkie. Ny blogg med riktig potential, och precis de nyanser jag önskar fyllde min Helmer. Ge mig mera!
- Alizarine Claws. Skön nästan meditativ layout och magiska bilder.
- Annie's Colours. Läcker nagelkonst, precis sådär minimalistiskt och smakfullt som jag inte kan motstå.

Here are the Stylish Rules:
1. Thank and link the person who gave it to you.
2. Share 7 random facts about yourself.
3. Give the award to 15 other bloggers and let them know about it.

Okej, here it goes, mina 7 random facts.
  1. Hösten är min favoritårstid.
  2. Stora vatten gör mig lite nervös, jag blir riktigt skraj när jag ror en eka över stora stenbumlingar.
  3. Ibland när jag mal spiskummin gör jag en liten påse att ha och lukta på. Jag älskar verkligen nymalen spiskummindoft!
  4. Jag är beroende av sushi.
  5. Jag är en språkpolis. Jag blir förbannad på särskrivning och syftningsfel och terroriserar min omgivning med rättelser och knäpper kort på dumma särskrivningar jag ser, till exempel "vår rea", "tyska lärare" eller "mjuk glass". Eller mitt personliga hatobjekt "rök fritt". Seriöst, det är inte svårt. Om man säger det ihop så skriver man det ihop, enkelt.
  6. Mina två första skolår bodde jag i en liten nubisk by i södra Egypten, på gränsen till öknen.
  7. Jag har en seriös ugglefetisch, det måste vara mitt totemdjur eller något.
Oh and hey, let's do it in English too, just for the heck of it.
  1. Autumn is my favorite season.
  2. Water makes me nervous. The scariest thing i know is rowing a boat over rocks that are just a little too close to the surface...
  3. Sometimes I carry a little bag of freshly ground cumin around. It's silly but I love the smell, really I do!
  4. I'm clinically addicted to sushi.
  5. I passionately dislike... särskrivning. How do I explain this in English? It's basically bad grammar, like when you don't know the difference between you're and your.
  6. My two first years in school I lived in a Nubian village in southern Egypt. Our house was in the outskirts of the village with nothing between us and the Sahara.
  7. I have a thing for owls. Anything owl. I think it is my totem. 

11 kommentarer:

Nail Polish Junkie said...

Å så glad jag blir, tusen tack:)Ska klura på den...
Kommer självklart göra en jämförelse mellan Dependlacken, bara för dig:)
Trevlig kväll.

Mona said...

Delad glädje är dubbel glädje :) :) Ska bli jättekul att de Dependjämförelsen! God lördag :)

Peter said...

Grattis till AWARDEN!! Har du införskaffat nått nytt lack i helgen då. Själv tänkte jag köpa Mavala(Satin) o (Madras) på månag, är också sugen på OPI(ali´s big break). Ha en trevlig helg!

Mona said...

Hehe tack så mycket, det var kul. Nej jag håller i plånkan vad gäller lack just nu och lackar mig igenom det som finns hemma :) Satin och Madras är Mavalas kronjuveler tycker jag, man kan inte låta bli dem!! Trevlig helg du också!

Unknown said...

Tack så mycket, vad glad jag blir!! Det är alltid så roligt att höra att andra gillar bloggen...

Sarah said...

Men vah?! Ugglor du också?! Och awesome med nubisk by i Egypten, jag är svag för Egypten. Kanske mer det gamla Egypten, men ändå.

Mona said...

NailsByNoir: Den är supergillad :) :)

Sarah: Ja, ugglor!! Du med va? :) Är också svag för gammalegyptisk kultur. Medelhavsmuseet!

nailspotting said...

Coolt att ha bott i Egypten. Får passa språket nu så jag inte sär skriver här :P Just kidding!

Mona said...

Haha nej jag är jätte snäll :P :)

PolishPig said...

Jippey!
En ny (för mig) svensk nagelblogg! Du hamnar direkt i min blog roll, det ska bli så trevligt att fortsätta läsa din blogg :-)

Mona said...

Vad kul med en ny lackfantast! Du är jättevälkommen :) Ska spana in din blogg med :)

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.