American Apparel Hunter

Jag har ett par American Apparellack som jag köpte innan jag blev medveten om deras usla företagsetik. Idag tog jag fram Hunter.
Jag kommer ihåg hur jag väntade på att detta skulle komma in i butik för något år sedan, när båda AA-butiker i Sthlm hade helt slut på lack. Alla promobilder visade en perfekt balanserad djupgrön skönhet och när det väl kom in i butik norpade jag åt mig ett illa kvickt. När jag kom hem insåg jag att promobilderna ljugit. Fy vad lurad jag kände mig! Det var mitt första gröna lack och jag hade verkligen byggt upp förväntningarna. Känner mig lite besviken varje gång jag använder det och kommer ihåg den där perfekta gröna nyansen jag hade föreställt mig...
Jag kan inte motstå grönt men grönt som nästan är svart är inte min grej.









Kollektion: Bassortiment tror jag.
Formula/applicering: Bra formula, täcker helt med två lager. Detta är utan överlack.
Pensel/kork/flaska: AAs pensel är lite tricksig, det vill gärna samlas en mängd lack längs med penseln som rinner ned vid precis fel tillfälle. Men det avhjälps lätt om man stryker av hela penseln.
Torktid: Medel.
Hållbarhet: En dag, max en och en halv.
Färg: Svartgrön. I min Helmer skulle det vara färggranne med Nars Zulu eller kanske OPI Here Today Aragon Tomorrow. Om jag hade dem.
Helhet: 3/5
Dagens kuriosa: Solen skulle fungera lika bra om hela dess massa byttes ut mot bananer. 

This is  Americal Apparel's Hunter, a blackened green creme. It's a two coater, okay formula, no top coat. It was a huge let down when I first applied it, way too dark, much darker than the promo pics.

4 kommentarer:

Nailtastic said...

Jag tycker inte att det ser särskilt nästansvart ut på dina bilder, eller jo, möjligtvis på mittenbilden. Tycker det ser fint ut, om än inte unikt.

Jagellonica said...

Ooh, jag gillade faktiskt den färgen. Som i en mossig gammal brunn med svart vatten, svårtytt djup sådär. Vill ha, men vad var det med företagsetiken?

Mona said...

Nailtastic: Mittenbilden är mest korrekt :(

Jagellonica: Det var en riktigt vacker liknelse, får försöka tänka så nästa gång jag använder det :) Googla American Apparel CEO...

Sminkan said...

Dina bilder är ju supertjusiga på det här lacket. Väldigt fint grönt!

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.