Color Club Red Velvet

Nu känner jag mig äntligen frisk från flunsan och firar med ett lack som får mig att känna mig lite... farlig? Lite lätt vampig sådär. Detta är Color Clubs Red Velvet. Jag älskar verkligen denna skönhet, fast för egen del är det mer ett festlack har jag bestämt.





Kollektion: Untamed Luxury 2010
Formula/applicering: Två lager. Lite tjockare formula men det är glittret som gör det. Första lagret är tricksigt men andra lagret jämnar till allt. Det här lacket behöver ett ordentligt lager topplack, både för att ta fram glöden och få bort skrovligheten.
Torktid: Lite längre än genomsnittet.
Hållbarhet: Efter 24 timmar började en nagel krackelera lite.
Färg: Härligt djuprött glitter i svart bas. Basen är dock inte kompakt utan ganska skir så glittret kommer fram ordentligt. Det finns lite lite silverglitter i men det syns inte.
Helhet: 4/5

This is vampy dangerous  Red Velvet from Color Club's collection Untamed Luxury. It has deep red glitter in a sheer black base that becomes opaque in two coats. There is also some silvery glitter that doesn't show on the nail. Application was a litte tricky but still okay, the second coat evened everything out. This definitely needs a thick top coat to bring out the lustre. I like it alot, makes me feel a little dangerous somehow, like I have claws... maybe that's why I think of this as an evening sort of shade.

5 kommentarer:

Sminkan said...

Verkligen tjusigt!

Pamsan said...

Otroligt vampigt! Mmm. Undrar just hur likt det är Lubu Heels fr ChG? Har du så att du kan jämföra?

Mona said...

Sminkan: Visst är det!

Pamsan: Jag har inte LH men Scrangie beskriver dem som "clones, kolla här: http://www.scrangie.com/2010/08/color-club-fall-2010-untamed-luxury.html

Jagelonica said...

Tjusigt indeed! Skulle passa perfekt till en vampyrkostymering med mycket djuprött och svart!

Mona said...

Jamen visst? Något raffigt.

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.