OPI Take the Stage

Idag blir det ett par dåliga bilder på ett fantastiskt lack. Mina naglar är riktigt sneda och fula, vintern har verkligen gått hårt åt dem och applikationen blev lite hafsig också. Men lacket är underbart, tror de flesta känner igen OPIs Take the Stage vid det här laget.









Kollektion: Burlesque 2010
Formula/applicering
: Ganska tjock och liksom grynig men inte helt oangenäm. Väldigt välpigmenterad! Tog ett tag innan jag fick in snitsen, nästa gång kommer det bli mycket lättare för nu vet jag hur det funkar. Tunna lager rekomenderas. Detta är tre alldeles för tjocka lager. Inget topplack.
Torktid:  Långsam.
Hållbarhet: Vet inte än.
Färg: Drooool... jag önskar verkligen jag hade denna i höstas när jag var riktigt sugen på orange och foil. Den är djupt och intensivt mörk orange, tänk förgyllda höstlöv i solsken.
Helhet: 4/5


By now I think everyone recognizes OPI's Take the Stage from the Burlesque collection, she doesn't really need a presentation. Well-pigmented albeit a little thick, or maybe that was just my bottle. Sorry for the sloppy application and for the horrible state of my winter nails. This is three coats but I put them on too thick, three thin coats would have been ideal. I wish I had this beauty last fall during my serious foil and orange craving, it would have been a perfect fix.

5 kommentarer:

Pamsan said...

Den var snygg, du! Den kan vara lik ett av Nubarlacken i Venetian Glass. Hoppas det för då behöver jag inte köpa denna. :) Tycker dina bilder var väldigt fina och det ser inte alls slarvmålat ut.

Mina naglar har också blivit helt kass. Det bara kom. Jag tror huden och naglarna har fått nog av kylan nu. Så tråkigt med torra och fnasiga nagelband och mina naglar känns riktigt sköra. Buhuu. Hit med våren nu!

Sarah said...

Det är möjligt att jag måste ha denna.

Nailtastic said...

Du tar så underbart vackra bilder!

Peter said...

Snygg layout du har skaffat! Jag är sugen på 2 äldre lack från O.P.I kollektionen o de är Koala ber-y(rosa) samt Tasmanian devil made me do it(röd-orange-typ). Något/några du känner igen?

Mona said...

Pamsan: Det är en dupe till Nubars Bronzo! Eller så gott som, tror denna är lite lite mer metallisk. Jag skyller faktiskt också på kylan, och det är inte bara mina naglar som fått nog. Fy *** för vinter nu.

Sarah: Vill du provmåla med min?

Nailtastic: Tack :) Vad glad jag blir!

Peter: Tack! Den är inte helt klar än dock. Hmm, allt jag vet om de lacken är att de hör till Australiakollektionen. Kolla på Transdesign, de borde sälja dem!

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.