NOTD China Glaze Foxy + ruffiantest AA Mouse

Jag har ett enormt behov av djupa rostiga toner just nu och därför slog jag till på CG Foxy, rävar är ju lite roströda tänkte jag. Jag köpte det osett på Tradera tillsammans med CG Classic Camel som kommer att dyka upp lite senare här på bloggen, eftersom inga butiker verkar ta in Vintage Vixen. Jag kontaktade till och med Kicks som skyllde på sin leverantör.
Färgen beskrivs på olika ställen som kopparbrun med starka röda undertoner och rostrött/gyllene shimmer, men jag tycker att denna beskrivning bara stämmer inomhus. Utomhus tycker jag färgen nästan drar åt varmt lila, nästan lite drottningsylt, vilket är märkligt eftersom det inte finns några blå toner i det alls! Det känns inte alltså varken rävigt eller rostrött så jakten fortsätter. Fast det betyder inte att detta lack inte är foxy..

Sorry för de taskiga bilderna, min bra kamera ligger kvar i Sthlm och jag är uppe i mitt vackra Hälsingland och andas lite ren luft ett par dagar. Snart blir bilderna snyggare!




Testade att göra en ruffian också, med American Apparels Mouse som i verkligheten inte alls är lika kall och grå, snarare taupefärgad. Hoppas övning ger färdighet även i detta fall!


Apropå taskig färgåtergivning: titta här på samma bilder som ovan, uppladdade på båda bloggarna helt utan att photoshopas - vilken skillnad!

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.