Deep blue sky with diamonds

Igår morse lackade jag om till Mavalas Deep Blue. Har haft detta lack ett tag men inte använt det över sommaren. Det hade inte tjocknat alls och var lika vackert som jag kom ihåg det. Nästan svart i dålig belysning men när det får ljus på sig kommer det djupa blå riktigt till sin rätt.
Nackdelen med Mavala tycker jag är att det slits väldigt fort även med mina mått mätta, jag som lackar om nästan varje dag. Efter en halv dag syns redan nagelkanten upptill. Dessa bilder är tagna ikväll, alltså efter ca 1,5 dagar. På pekfingret syns slitaget mest. Klicka för att förstora och för att riktigt se det blå skimret!

Det här lacket får mig att tänka på en mörk djup tjärn en höstnatt. När man tittar ned i den riktigt noga ser man en svag reflektion av stjärnhimlen i den. I början tyckte jag namnet Deep Blue inte stämde, men tänker man på tjärnen så stämmer det verkligen!





Applikationen är som alltid med Mavala problemfri, detta är två lager + SV som vanligt.
Detta är ett skimmerlack, blått skimmer i mörkblå bas. Jag ser lite gröna skimmer på bilderna men tror det är kameran som ljuger.


Blixt.

(Och sorry för de torra nagelbanden, det är höstkylan som överraskar mig varje år...)

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.