Höstfavorit - Viva la Diva 57

Idag skiner solen, jag har inte ont i kroppen längre och tänkte fira det med ett av mina favoritlack, Viva la Divas vackra 57. Swatchade det för ett tag sen här men nu är jag bättre vän med makroobjektivet på kameran...
När jag tänker efter är jag inte helt hundra på när det släpptes, men jag vet att jag köpte det tidigt i våras. Har sett det på lite minde Åhlénsbutiker ganska nyligen men det verkar vara helt slut på de välfrekventerade lite större butikerna.
Det här är ett lack som gör mig glad, kan inte sluta titta på händerna när jag har det på mig.

 



Formula/applicering: Formulan är alldeles lagom. Har den stått ett tag kan den skära sig lite, så det gäller att skaka ordentligt. Appliceringen är enkel i tunnare lager, här har jag tre lager plus ett SV.
Pensel/kork/flaska: Jag gillar VLDs flaskor, de känns robusta. Penseln är kort och bra.
Hållbarhet: Inte jättebra, på bilderna har jag haft lacket i mindre än 12 timmar och det är redan toppslitet.
Färg: Jag älskar den, men tycker den är svår att beskriva. Inte riktigt koppar, men nära.
Hur tycker ni man kan beskriva denna färg?

Helhet: 4/5

  
 

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.