China Glaze TMI del 2

Underbara dagsljus! Nu har jag stått ute på bron i -12 och njutit av att fotografera.Visst är det vackert? Jag längtar tills Tronica släpps...

Flaskbilden är mest korrekt i färgåtergivningen.




Förresten har ni några favoritvinklar när ni tar nagelfoton? Nån ställning som känns naturlig? Jag har märkt att jag, när jag tar närbilder, ofta tar de första bilderna med lillfingret närmast linsen - men nästan varje gång ändrar jag mig och växlar till att ha pekfingret närmast.

4 kommentarer:

Pamsan said...

Vilken goding. Vet du, jag kämpade som en galning med att hitta alla lacken i OMG och Kaleidoscope. Nu när jag har dem så har jag varit väldigt sparsam med att använda dem. Får skylla på att jag inväntar vårsolen. :)
Ser också fram emot Tronica och hoppas att de inte är allt för lika OMG-lacken i färgerna.
När jag fotar vill jag nog helst ha lillfingret närmast linsen. :) Men helst tar jag nog bilderna så att alla naglar får lika mycket fokus. Tummen däremot, får nästan aldrig vara med, den stackaren. :)

Mona said...

Ja, tänk hur vackert detta kommer bli i vår! Jag längtar mig fördärvad. Ska bli kul att se dina holoswatches också, ännu en anledning att längta efter vårsol :D

Ja, lillfinger närmast linsen är egentligen bekvämast, och du lyckas verkligen med det. Jag behöver lite övning att få till den vinkeln så det blir snyggt.

Sminkan said...

Jag försöker ha så många olika varianter som möjligt eftersom man då också får lite olika ljus på naglarna. Gillar också att se lite variation hos andra. Som i det här inlägget till exempel!

TMI är verkligen en liten goding! :D

Mona said...

TMI is a lady! :D

Håller helt med om variationen, enda bild räcker sällan för att verkligen fånga ett lack.

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.