Grönt är skönt

Jag kommer inte hinna ta några dagsljusbilder denna gång för jag lät min nervösa energi ta överhanden och har redan pillat av halva lacket. Och HMs nya höstgröna Envy Me är visserligen fint, men inte så fint att jag känner mig motiverad att lacka om i samma färg en till gång.


Formula: Liksom det tealfärgade Moody Model som jag älskar är detta lack lite tjockt men två lager blir jämnt och fint. Lillfingret är två tunnare lager, på resten tog jag lite mer på penseln.
Pensel/kork/flaska: Jag gillar HMs gamla flaska mer än den nya. Det är samma pensel men den runda korken känns mycket bekvämare.
Torktid: Normalsnabb.
Hållbarhet: Går att skrapa av ganska lätt, särskilt om man har lite ojämn lackning. Men förutom det är hållbarheten helt ok. Skulle gissa på två dagar med SV ed.
Färg: Mörkgrön bas med lite ljusare grönt shimmer. Fint djup i direkt belysning men blir lite tråkig och murrig inomhus på kvällen. Otroligt vacker när solen lyser på, som syns på fotona ovan. Jag gillar färgen men är inte på rätt humör för den nu.
Helhet: 3/5 (hade varit full pott om lacket varit lite ljusare och haft mera liv i kvällsljus.)

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.