Röd snökristall

Här kommer mitt första röda lack. Det är nummer 442 från Snowcrystals höstkollektion 2010 och är rätt klassiskt, inget sensationellt utan snarare en trygg grundfärg.







 Formula/applikation: Lite tjockare än jag gillar men å andra sidan vältäckande. Detta är två lager men ett hade räckt om jag inte var så darrig på handen idag.
Pensel/kork/flaska: Flaskan är i smalaste laget men lika stabil som t ex Depend. Kanske för att den är trekantig i formen.. Inget negativt att säga om penseln eller korken.
Torktid: Inte jättesnabb, efter lite mindre än 10 minuter blev det som ni ser blev det ett hack på ringfingret. Jag fick lite rött på topplackspenseln, så kanske vänta lite längre än vanligt innan man penslar på det.
Hållbarhet: Vet inte än.
Färg: Ren röd, drar inte åt några andra färger. Personligen tycker jag om lite mörkare rött i alla fall på hösten. Konstigt nog tycker jag att detta lack torkar lite ljusare än vad flaskfärgen är, vanligtvis är det tvärt om.


Helhet: 3/5

Och jag är fortfarande übersugen på AAs Pinto. Måste skaffa mig det. Synd att det bara finns en AAbutik i Sthlm.

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.