French Smoke up the ***

Igår/idag har jag testat HMs säsongslack French Smoke som jag såg i butik när jag köpte det underbara Moody Model. Men FS är allt annat än underbar. Jag är jättesugen på varma grå rökiga toner just nu och i flaskan ser FS väldigt lovande ut. Faktum är att jag gillar just denna grå nyans väldigt mycket, osis att allt utom färgen är horribelt.
 




Formula/applicering: Superdålig formula. Rinnig och svårstyrd, halkar ned på nagelbanden innan man hinner reagera. Fyra lager. SV. Tydliga penselstråk.
Pensel/kork/flaska: Flaskan är trevlig men penseln horribel, särskilt i kombination med tunn formula. Korken är lite fumlig att hålla i men inte värre än MNY.
Torktid: För lång. Tunnare lager skulle varit bättre men det här är inte ett lack som inspirerar till en lång lackstund så att säga.
Hållbarhet: Superkass. Flagade nästan direkt. Förvisso bastade jag med den, men jag tycker ett lack ska hålla sig mer än några timmar ändå.
Färg: Frostfinish. Blä! Ljust grå, skulle nästan kalla den varm silver.
Helhet: 2/5, och egentligen borde det vara 1/5 men jag kan inte låta bli att ge den lite extra bara för att jag tycker om just den här grå tonen. Om den inte varit frostig.

Nej. 1/5.

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.