Vardagslyx

Längtar tills jag kommer igång med bloggen ordentligt, tills känner mig nöjd med layout och skaffar mig en fotorutin jag är riktigt nöjd med. Men jag har börjat känna mig stressad av denna längtan, jag vill ju att det ska kännas så direkt, nu! Så idag fick jag påminna mig själv att det faktiskt får ta tid. Allt måste inte bli perfekt direkt. Perfektionisten i mig måste tyglas annars tar hon över och gör varje dag till en uttröttande jakt som aldrig tar slut och som tar det roliga ur livet. Att komma ihåg det är en utmaning. Varje dag.

Så nu ska jag krypa i säng, bastuvärme i musklerna och en riktigt fräsch känsla i både kropp och själ. Nästa gång ni bastar - testa att gnida in hela kroppen i vanlig olja, jag använde raps idag, och sen gnugga av den med en mjuk handduk och bara andas ut all stress samtidigt. Det är vardagslyx för mig.

0 kommentarer:

Post a Comment

Don't be shy, I love feedback.
All serious comments will be answered.